top of page

סוגיות לבחינה לפני רכישת דירה מקבלן


החלום של כל ישראלי זה לרכוש דירה חדשה מקבלן. יש משהו ממכר במחשבה של השלמת משימה או יעד נחשק – במיוחד במדינה בה המחירים לא מפסיקים לעלות באופן קבוע ומתמשך משנת 2007.


יחד עם זאת, שניה לפני שצוללים אל ההרפתקאה הכלכלית והנפשית הזו, חשוב לעשותכ מה בדיקות, ביניהן:


בדיקת הקבלן או היזם

אחד השלבים החשובים ביותר בטרם רכישת דירה חדשה מקבלן שהרבה מאוד רוכשים לא מבצעים הוא בירור, ואפילו הבסיסי ביותר, על היזם או הקבלן.

ישנם מספר יזמים חזקים וגדולים במיוחד בשוק הישראלי אשר מסרו מאות/ אלפי דירות, וניתן להשוות בין דירות שמסרו בעבר בפרויקטים אחרים, לדוגמא: אשדר, אשטרום, אלקטרה, דניה סיבוס, שיכון ובינוי, י.ח. דימרי, תדהר, אזורים ועוד רבים אחרים.

מקבלנים אלה יותר "בטוח" לקנות כי החשש שהם לא יסיימו את הבנייה הוא קטן משמעותית מקבלנים קטנים.


יחד עם קבלנים אלו, קיימים מספר לא מבוטל של יזמים/קבלנים קטנים מאוד, אשר לעיתים הדירה הנרכשת היא חלק מהפרויקט הראשון שהם בונים. וחשוב לנו לציין כי הנושא נפוץ במיוחד בתחום ההתחדשות העירונית (תמ"א 38, פינוי בינוי, קומבינציה וכו').


כמו כן, יש לבחון את שניהם, גם את היזם וגם את הקבלן, כדי לקבל את התמונה המלאה ביחס לעסקה. ניתן להתחיל בחיפוש בגוגל על הפרויקטים שלו, על מי הבעלים של החברה, לוודא אם יש נגדה הליכים משפטיים ועוד.


בחינת האזור של הפרויקט והדירה

לאחר שהתכוננתם כלכלית ומשפטית, הגיע הזמן לבחון באופן פרטני את הפרויקט המבוקש. יש לבחון את הפרויקט בצורה שתהיה תואמת את הצרכים הנוכחיים, ואת הצרכים העתידיים שלכם בעוד כמה שנים קדימה.

למשל, אם הדירה הנרכשת היא דירה להשקעה, עליכם לבחון את מחירי השכירות בשכונה, הפרופיל של התושבים (זוגות צעירים/משפחות וכד'); אחוז הדירות להשקעה באיזור ועוד. אם הדירה היא דירה למגורים, יש לבחון את איכות הגנים ובתי הספר; תחבורה ציבורית; גני משחקים ועוד.



Comments


bottom of page